Začít bruslit se dá už od Vyšehradu, nejdříve po chodníku a pak po cyklostezce podél Vltavy, ale chodník je trochu rozbitý, místy jsou tam kostky a chodí tam dost lidí. Lepší je vystoupit na zastávce Přístaviště (tramvaj 3, 16, 17, 21). Dříve se muselo končit u železničního přejezdu v Komořanech, ale trasa je teď prodloužena ještě asi o 3 km na jih až na Zbraslav (ze stanice Přístaviště je to na Zbraslav asi 9 km). Asfalt je většinou dobrý, jen na několika úsecích je trochu drsnější a na kousku, kde se bruslí pod stromy, někdy (hlavně po dešti) znepříjemňuje jízdu spadané listí. V podstatě celá trasa je po rovině, takže jednoduchá. Více info o trase zde.
Vítkov (1km)
Naše domácí "kapesní" trasička. Za Vítkovským památníkem na Žižkově je auty nevyužívaná silnice, která vede mírně do kopce a pak trochu více z kopce. Trasa je to krátká (jen asi 1km), ale my to sem máme blízko a na takové večerní zabruslení párkrát tam a zpět to není vůbec špatné. Asfalt je docela hladký, ale horší už je to s puklinami (těch je dost) a s boulemi od kořenů stromů (těch je taky dost).
Stromovka- Trojský kanál - V Zámcích - ul. Roztocká a zpět (19 km)
Krásná stezka podél Vltavy. Dá se začít přímo na tramvajové zastávce Výstaviště a Stromovkou projet až k mostíku přes řeku. Ve Stromovce jsou místy boule od kořenů a spadané větvičky. Po mostu (viz. foto) se přejede do Tróji. Doprava se dostanete podél Trojského kanálu až k zastávce Pelc-Tyrolka, aslfalt je pěkný, ale hemží se tam dost lidí. Doleva za mostem se pak jede kolem ZOO a přívozů až na konec cyklostezky. Je tu nový asfalt, převážně až na dva menší sjezdíky se jede po rovince. Cestou velmi příjemné občerstvení s točenou malinovkou. Je to parádní trasička vhodná i pro kočárek. Více info o trase také tady.
Ladronka(okruh 4 km)
Pražská klasika. Asi nejznámější, nejnavštěvovanější a proto také bohužel nejpřelidněnější bruslařská trasa v Praze. Co k tomu dále dodat - dobrý asfalt, občerstvení, půjčovna, příjemný terén, ale těch lidí...
Mimo Prahu
Nymburk - Poděbrady - soutok Cidliny a Labe (13 km)
Perfektní asfaltová cesta podél Labe. Asi 10 km dlouhá trasa Nymburk - Poděbrady je možné jet po levém i pravém břehu, po pravé straně Labe (bráno po cestě z Nymburka do Poděbrad…) je užší cesta, kde jezdí méně lidí. Místy jsou boule od kořenů a spadané větvičky. Po levé straně je široká cesta s novým asfaltem, je tam celkem in-line provoz. Je to pořád po rovině. Z Poděbrad se dá pokračovat opět po novém asfaltu alejí až k soutoku Labe a Cidliny, kde si můžete dát točenou limošku nebo pečeného pstruha. Stezka se dá dokonce prodloužit až do Libice nad Cidlinou, ale tam je asfalt už horší. Z Prahy do Nymburka jezdí každou hodinu vlak a cesta trvá asi 45 minut. Brusle si můžete nazout hned na nádraží. Trasu můžeme jen doporučit. Více info tady.
Klatovy - Radinovy(7 km)
Fungl nová cyklostezka krásnou, už téměř šumavskou přírodou. Kolem 7 km dlouhá trasička (video) s úplně novým asfaltem začíná ve velkém parku u Technických služeb. Občas je to trochu do kopečka, ale aspoň vás při cestě zpátky čeká super sjezdík (video)… Lidí přiměřeně, v podvečer nechutné množství malých dotěrných mušek, které se z krav přeorientují na lidi.
České Budějovice - Hluboká nad Vltavou (10 km)
Trasa prý začíná už u zimního stadionu, my jsme parkovali u Tesca a hned jsme se napojili na cyklostezku. Pěkná cesta podél Vltavy (video), nový asfalt kromě průjezdu obcí Bavorovice. Dojede se až pod zámek Hluboká nad Vltavou (tam můžete brusle zout a jít na prohlídku) nebo až k ZOO Ohrada. Více info najdete zde.
Nová Pec - Stožec (16 km)
Naše zatím nejkrásnější trasička podél Vltavy na Šumavě (video). Cesta s pěkným asfaltem vede z Nové Pece nádhernou šumavskou přírodou až do Stožce. Vedle se klikatí Vltava a u Nové Pece ústí do Lipna. Stezka není přelidněná a člověk už se pěkně projede, tam a zpět 32 km. Jedinou nevýhodou jsou nezvykle časté železniční přejezdy:) Více info tady.
Turnov - Ondříkovice/Bartošova pec (5,5 km)
Krásná trasička podél Malé Jizery začínající na okraji Turnova. Vede přes obec Dolánky (možnost občerstvení a vykoupání, navštívit Dlaskův statek) do pěkného údolí podél potoka. Skončili jsme v Ondříkovicích (Bartošově peci), kde stezka začala až příliš strmě stoupat. Asfalt je (kromě průjezdu Dolánkami) bezvadný a hladký. Nevýhodou je, že se cestou z Turnova dosti stoupá, výhodou pak, že se cestou zpět parádně sviští:) Více info zde.
Suchdol nad Lužnicí - Dvory (5 km)
Trasu jsme začínali u hřbitova v Suchdole nad Lužnicí. Cyklostezka vede ještě i kousek dál do města, ale bohužel bylo zrovna po dešti a cesta byla plná větviček a písku. Vydali jsme se rovnou po malé vedlejší silničce do Dvorů. Jede se kolem statku se spoustou krásných hříbat a koní, kteří se nerušeně pasou podél cesty Silnice vede skoro pořád po rovině, asfalt je dobrý. Zpátky stejnou cestou (celkem 10 km). Více info tady.
Brabenišťská cesta u Chlumu u Třeboně (12,5 km)
Nedaleko Chlumu u Třeboně křižuje silnici Brabenišťská cesta. Těsně u křižovatky jsme zaparkovali a vydali se nejdřív na jednu delší (mírně do kopce) a pak i na druhou kratší stranu (po rovině). Asfalt je hladký, místy ale poškozený od lesních strojů nebo s prasklinami. Okolí je překrásné, rašeliniště, potůčky,les...nádhera a balzám pro oči i duši. Celkem tam a zpátky asi 12 km. Více info najdete zde.
Třeboň - Holičky - Rybníky Vyšehrad a Stolec (7,5km)
Počátek trasy se nachází kousek od Třeboně za motelem Petra Voka. Trasa vede nádherným lesem, pak přes Starou řeku a nakonec kousek mezi rybníky. Asfalt je celkem hladký, místy opět popraskaný nebo vyboulený větvemi. Po dešti špatně schne, protože je v lese, musí se opatrně. Cesta mezi rybníky už je malá silnička s malým provozem a trochu horším asfaltem, ale je to tam kouzelné. Celkem přibližně 15 km. Více info tady.
Podél Baťova kanálu (7 km) a přes Uherské Hradiště ke Kostelanům (6 km)
Podél Baťova kanálu vede perfektní cyklostezka, údajně začíná v Kroměříži a vede až do Hodonína (80km). My jsme zaparkovali u Huštěnovic a vydali se směrem k Uherskému Hradišti. Podél kanálu je dobrý, asi 2 metry široký asfalt. Přes UH jsme překodrcali po dřevěných mostech na cyklostezku 47. Asi jsme to úplně netrefili nebo se tam na bruslích moc nejezdí. Dojeli jsme až ke Kostelanům, kde končil dobrý asfalt. Otočili jsme se a bruslili zpátky k autu. Ještě jsme neměli dost, tak jsme se vydali podél kanálu na druhou stranu a opět po pěkném asfaltu s pár zrádnými podjezdy mostíků dojeli až do vesnice Spytihněv. Tam jsme skončili a vrátili se zpět. Celkem jsme najeli 26 km.
Po hrázi vodní nádrže Nové Mlýny - Ivaň (6 km)
Kousek před nádrží na parkovišti u silnice 52 jsme nasadili brusle, přejeli silnici a předrncali kousek po betonové cestě na hráz. Tam začala perfektní cyklostezka s nádherným výhledem na Nové Mlýny a Pálavu. Jelo se kus po hrázi a pak jsme zahnuli doleva podél řeky až k vesničce Ivaň. Tam jsme se u závory otočili a jeli zpátky. Cestou jsme viděli několik volavek. Asfalt je nový, stezka široká, celkem jsme ujeli asi 12 km.
Mikulov - Nový Přerov - před Hrušovany (16 km)
Nedaleko Mikulova začíná nádherná cyklostezka mezi vinicemi a poli s výhledem na mikulovský zámek. Asfalt je pěkný, nebyl tam moc velký provoz, stezka se mírně vlní. Dojeli jsme někam za Jevišovku k poli plnému čápů, asfalt začínal být horší, tak jsme se otočili a jeli zpět. V Novém Přerově jsme si v nádherně opraveném Janově Dvoře dali chléb s domácími škvarkami, točenou limonádu a vydali jsme se na cestu zpět. Celkem jsme najeli asi 32 km.
Benátky nad Jizerou - Chrástecký Dvůr (4 km)
Krásná stezka mezi poli s úplně novým asfaltem. Zaparkovat lze u stadionu, stezka je asi 2,5 m široká, asfalt je hladký. Z Benátek stále mírně stoupá, o to lepší je pak cesta zpátky. Vyhlídka na okolní krajinu také stojí za to. U Chrásteckého Dvora jsme to otočili a svištěli pořád z kopce zpátky do Benátek. Pozor jen na celkem nebezpečné zábrany před křížením se silnicí. Celkem jsme najeli kolem 8,5 km. Trasu lze bez problémů absolvovat s kočárkem.
Náchod - Velké Poříčí (4 km)
Nová stezka od hotelu Bonato podél Metuje a mezi poli, většinou s novým asfaltem. Zaparkovat se dá u řeky kousek od hotelu. Na stezce není velký provoz, kousek je pak po menší silničce. Většinou po rovině, stoupání jen mírná. Ve Velkém Poříčí by se dalo pokračovat dál do Hronova, ale po silnici, my jsme to s kočárkem otočili. Celkem tam a zpátky jsme najeli 8 km.
Okolo přehrady Olešná (4,5 km)
Krátká, ale pohodová cesta okolo přehrady s krásným výhledem na Beskydy a Lysou horu. Stoupání nepatrné, občas přejezd přes dřevěný mostík. Občerstvení a akvapark:)
Rakousko
Fürth - Kaprun - Piesendorf - Niedernsill (15 km)
Nádherná stezka údolím z Fürthu do Niedernsillu vede po cyklostezkách a málo frekventované silničce. V Kaprunu se napojí na Tauernradweg. Je široká, dobře značená, asfalt je dobrý. Většinu času se jede po rovince. Jedna cesta je 15 km, lze jet i s kočárkem. (Fürth - Kaprun 2 km)
Fürth - Kaprun - Zell am See (13 km)
Opět moc hezká trasa údolím po Tauernradweg. Z Kaprunu před Zell am See se jede po cyklostezce s fantastickým výhledem na hory, perfektní nový asfalt. Těsně před Zell am See asfalt na 2 úsecích chybí a je potřeba buď překonat písčitý kus cesty nebo sundat brusle. V Zell am See se chvíli jede po ulici, ale pak zase začíná krásná cyklostezka podél jezera. Jedna cesta z Fürthu do centra městečka Zell am See je 13 km. Opět v pohodě i s kočárkem. (Fürth - Kaprun 2 km)
Fürth - Kaprun - Sigmund Thun Klamm (5 km)
Krátká stezka zajímavému cíli. Z Fürthu se jede po cyklostezce do Kaprunu, tam se napojíme na Kesselfall Radweg. Po krásném asfaltu mírně do kopce dojedeme k soutěsce Sigmund Thun Klamm (stojí za prohlídku, modrozelená voda se valí mezi kameny a vytváří jezírka a vodopády). Dále si můžete ještě dojít ke stanici lanovky Maiskogelbahn a nechat se vyvézt na vrchol Maiskogel, odkud je nádherný výhled po okolí. K soutěsce je to z Fürthu 5 km. (Fürth - Kaprun 2 km)